Close Menu

Aan de slag met jouw nieuwe regels!

 

Het lijkt er deze dagen op dat elke e-mail die je ontvangt, van een bedrijf is dat je wil updaten over hun werkwijze na de heropening. Dus hoe ga je hier uit springen?

Herinner je jouw doel... Het zeker weten dat jouw team, bestaande en nieuwe klanten elk mogelijke maatregel nemen voordat ze jouw salon betreden en daarnaast: dat iedereen gezond blijft. 

Wees niet bang om ''outside the box'' te denken en jouw nieuwe werkwijze op zo'n manier te communiceren dat jouw klanten weten dat hun ervaring in jouw salon zo veilig mogelijk zal zijn. 

 

Neem een video op

Het gezegde gaat dat een foto meer waard is dan duizend woorden, dus dan zal een video er miljoenen waard zijn. Waarom creëer je geen korte video waar je door de protocollen heen gaat? Dit geeft op een ludieke wijze een gedetailleerd overzicht van de regels die jouw klanten dienen op te volgen.

Twijfel niet om een beetje humor of een persoonlijke touch te geven aan dit stukje content. Zorg dat iedereen in jouw salon erbij betrokken is, dit is goed voor je teamverband in deze onzekere tijden. Je kunt er zelfs voor kiezen de bloopers te delen, hoe leuk zou dat zijn!? 

 

Maak een Infographic

Informatie is veel beter op te nemen als het visueel wordt gemaakt. Onderzoek wijst uit dat afbeeldingen met kleur de bereidheid van mensen om iets te lezen met 80% verhoogt! 

Verdeel al jouw vitale informatie over een set aantrekkelijke afbeeldingen in een infographic. Er zijn verschillende online tools waarmee je dit kunt maken. Hiermee maak je jouw informatie toegankelijk en makkelijk verteerbaar. 

Zie hieronder een goed voorbeeld:

 

Vragen graag!

Nodig jouw klantenbestand uit om vragen te beantwoorden. Het is heel logisch als iemand vragen heeft over dit ''nieuwe normaal''. Oefen met je team wat ze kunnen antwoorden op welke vraag en zorg dat het daarmee met alle professionaliteit wordt opgelost. Gebruik Social Media om een dialoog op te starten met je klanten. Hoe meer je betrokken bent bij en in gesprek bent met je klanten, hoe meer zij zich op hun gemak zullen voelen! 

Door op een betrokken en positieve manier te communiceren, help je jouw business eruit springen en versterk je je reputatie als professional. 

Aan de slag met jouw nieuwe regels!