Close Menu

Carmen Tal is medeoprichter van Moroccanoil, Ze is geboren in Chili en woont momenteel in Canada.  Ze was op bezoek bij de familie van haar man in Israel, toen ze een slechte ervaring bij de kapper had nadat haar haar was gekleurd. Ze kocht een flesje arganolie om haar droge haar te redden en het resultaat was verbluffend. Meteen zag ze zakelijke kansen en het idee voor Moroccanoil was geboren. Met succes, want wie kent het merk niet? Maar wat weinig mensen weten is dat Carmen har zakelijk succes inzet om vrouwen te helpen die minder fortuinlijk zijn. Reden genoeg om deze dame te vragen naar haar missie en visie.

 

INNERLIJKE STEM

Als kind was ik altijd al nieuwsgierig naar van alles. Als ondernemer ben ik dankbaar voor bepaalde karaktereigenschappen en ik ben blij dat mijn ouders mijn broers en mij altijd hebben laten geloven dat alles mogelijk is. Ook hebben ze mij geleerd te vertrouwen in mijn creativiteit en me gewezen op het belang van hard werken. Deze waarden hebben ze mij al vanaf jonge leeftijd bijgebracht en hebben me gevormd tot de persoon die ik nu ben. Vooral mijn  moeder was een belangrijk rolmodel voor me. Zij moedigde me aan om te luisteren naar mijn instincten, te vertrouwen op mijn innerlijke stem en niet bang te zijn om risico’s te nemen. Dat heeft me heel erg geholpen inmijn leven en mijn carrière.

 

GELUK

Ik heb ontdekt dat geluk een keuze is. Ik vind geluk in de simpele dingen, zoals tijd met mijn kinderen doorbrengen of vrienden uitnodigen voor gezelligheid en om lekker te komen eten! Ik kan ook enorm genieten van de schoonheid van de natuur in Canada, waar ik nu woon.

 

GEÏNSPIREERD DOOR VROUWEN

Het initiatief ‘Inspired by Women’ heeft als doel om bestaande goede doelen en stichtingen te ondersteunen. Het vertelt verhalen van gepassioneerde en dappere vrouwen die met hun projecten ‘vertrouwen’, ‘compassie’ en ‘kracht’ een hele nieuwe betekenis geven. Moroccanoil steunt hun stichtingen en organisaties waar nodig, of dat nu door donaties is of via programma’s op maat.

 

HEBBEN SUCCESVOLLE BEDRIJVEN DE VERANTWOORDELIJKHEID OM BIJ TE DRAGEN AAN EEN BETERE WERELD?

Jazeker! Als ik naar al ons succes kijk, vind ik het persoonlijk heel belangrijk om wat terug te doen. Ons platform ‘Inspired by Women’ gaat veel verder dan alleen een campagne, het is een duurzaam project om vrouwen uit de hele wereld te inspireren en te ondersteunen. Want als je vrouwen steunt, is alles mogelijk! Daarnaast staat dierenwelzijn ook hoog op onze agenda en elk jaar steunen we The Humane Society in Amerika waar we kunnen. Juist omdat we zoveel geluk hebben gehad met ons succesvolle merk, vind ik het belangrijk om iets terug te geven aan de maatschappij.

 

ONZE MISSIE

Bij Moroccanoil zijn we trots op het feit dat we een bijdrage leveren aan een milieuvriendelijke toekomst voor iedereen, want dat is heel belangrijk voor me. We zijn constant bezig met het leren en implementeren van nieuwe initiatieven om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Bovendien, toen we begonnen met Moroccanoil, wist ik dat mijn persoonlijke liefde voor dieren van nature zou bijdragen aan het vormgeven van de waarden van het bedrijf. Het was en is nog steeds erg belangrijk voor dat diervriendelijkheid de basis van dit merk is. We zijn erg trots dat we de Corporate Consciousness Award 2017 van The Humane Society van Amerika hebben gewonnen.

 

BEWUST THUIS

Ik doe mijn online aankopen alleen bij bedrijven die zorgdragen voor het milieu en minimale verpakkingen gebruiken bij het verzenden. Ik gebruik nooit plastic zakjes om eten in op te bergen. In plaats daarvan gebruik ik zakjes van papier of stof. Ik probeer mijn boodschappen groot in te kopen en neem altijd mijn eigen tasjes mee. Maar daarnaast denk ik dat mijn grootste bijdrage aan het milieu komt van het feit dat ik mijn initiatieven met anderen deel, zodat iedereen om me heen meer aandacht krijgt voor het milieu.

 

DE TOEKOMST VAN BEAUTY

Zoals alles, verandert de beautywereld ook continu. Zo heeft deze branche zich de afgelopen 10 jaar steeds aangepast aan de veranderde vraag van consumenten. Vandaag de dag zijn gemak en toegankelijkheid meer dan ooit belangrijke factoren. Wij willen een compleet lifestyle beauty-merk zijn dat voldoet aan de behoeften van de moderne consument. Omdat consumenten steeds meer weten over de producten, is het steeds belangrijker dat je als bedrijf transparant bent.

CARMEN TAL | GELUK IS EEN KEUZE