Close Menu

Impulsaankopen worden het meest gedaan als jij het juiste product op het juiste moment kunt aanbieden! Retail creëert verkoopmogelijkheden door onderzoek te doen naar het gedrag van hun (lokale) klanten en hier slim op in te spelen.

Je zult in een winkel niet zo snel een spontane aankoop doen wanneer jouw maat, het model dat je graag wil of het product dat je overweegt, niet op voorraad is. Natuurlijk zul je meteen denken: dan zoeken ze het wel online. Dat is in sommige gevallen waar; echter heeft de huidige pandemie meer dan ooit bewezen hoe graag we fysiek contact de voorkeur geven, hoe graag we eigenlijk ''gewoon in de winkel'' winkelen en, niet te vergeten, hoe loyaal we wel niet zijn naar lokale ondernemers toe.

De simpelste en meestgebruikte manier waarop retailers hun klanten naar binnen lokken is door hun etalages aantrekkelijk in te richten. Dit doen ze bijvoorbeeld door grote meubelen te gebruiken. 

 Maar hoe komt het toch dat sommige etalages ons echt doen stoppen en naar binnen trekken? Vaak komt dat omdat we gevangen zijn door de ''Triangle Strategy (Driehoek Strategie)''. Deze ''Driehoek Strategie'' betekent dat je een display bouwt met hoogte, waarin je alles strak en vol houdt. Dit is de beste manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken, aangezien ze meestal maar tijd hebben om één collectie of groep producten te bekijken voordat het moment voorbij is.  

Probeer je producten eens uit de schappen te trekken en er een verhaal mee te creëren. Dit kan in de vorm van een collectie, een nieuwe lancering, een seizoenspromotie, of elk ander idee waar jij als creatieve stylist mee op de proppen komt.

Het is essentieel dat je jouw gasten en klanten voorziet van een duidelijke, doelgerichte boodschap. Geloof het of niet, je kunt daadwerkelijk invloed uitoefenen op de beslissing van de klant wat hij of zij gaat kopen - als je de juiste strategie hanteert en boodschap hebt, uiteraard.

Wanneer je besloten hebt wat je binnen jouw ''Triangle Strategy'' wil vertellen, gebruik dan de volgende tips om je strategie verder vorm te geven:

• Zorg dat je van jouw favoriete producten en van de collecties die je in jouw etalageverhaal besluit te gebruiken, voldoende voorraad hebt! Deze voorraad zal nu sneller lopen dan normaal, houd hier rekening mee.

• Bespreek de strategie voor het uitdragen van het verhaal met jouw team. Zorg dat ze de sterke punten van dat product of die collectie meenemen in hun (verkoop-)gesprekken!

• Gebruik Social Media om jouw focus verder vorm te geven. Laat bijvoorbeeld zien op welke manier(en) jouw team het product of de collectie het liefst gebruikt.

• Werk samen met jouw distributeur voor het laatste marketingmateriaal en andere salon-ondersteuning.

• Update jouw etalage elke 6-8 weken. Geen uitzonderingen!

Vergeet als laatste zeker niet jouw business lokaal te promoten! Vertel jouw klanten continu hoe zeer je hun loyaliteit waardeert en dat je er trots op bent om onderdeel te zijn van de lokale community. Succes!

Laat de ''Driehoek Strategie'' jouw verhaal vertellen